60 typer av content som får er att stå ut från konkurrenterna
En bra taktik när du vill att din content marketing skall ha en större chans att slå igenom bruset, är att göra något som dina konkurrenter inte gör. Det låter kanske självklart för dig, men väldigt många pumpar ut precis samma sak som alla andra. Därför är det smart...
Liveblogg: Projekt 5×100
Vad är de två största anledningarna till att det där projektet som verkligen borde göras, inte tas tag i? Att du inte bestämmer dig för att verkligen börja och att du inte avsätter tid för att slutföra det! Vi har länge velat utöka våra "fysiska" utbildningar med...
8 konkreta tips innan ni sänder live på sociala medier!
Livesändningar (eller livestreaming) på sociala plattformar har de senaste åren blivit den coolaste tjejen på festen! Anledningen? Det är det överlägset bästa sättet att skapa engagemang.
Här kommer 8 konkreta tips inför er livesändning!
Livestreaming för företag på sociala medier – allt du behöver veta!
2016 var året då livestreaming på sociala medier började växa, och det har inte på något sätt slutat. Att sända live på sociala plattformar är ett av de värdefullaste verktygen för den digitala marknadsföraren. Här kommer en grundkurs i att sända live på sociala medier.
Använd Sponsrade Inlägg För Att Boosta Er Content Marketing
Inom klassisk marknadsföring spenderas ibland enorma summor på annonser och reklamfilmer och andra produktioner. Content marketing å andra sidan, bygger – förutsatt att den planeras och genomförs på en bra sätt – inte bara en större utan även starkare och mer lojal kundkrets.
Men innehållsmarknadsföring är ett maraton, snarare än en sprint. Det kan dröja innan resultat börjar synas. Det finns dock ett hjälpmedel som som kan ge ert innehåll – och försäljning – en rejäl boost, även om ni inte har speciellt många följare än.
Så här skriver du en content marketingstrategi – som lyckas
Ni har 538% större chans att lyckas med er innehållsmarknadsföring om ni har en konkret och nerskriven content marketing-strategi! Så här gör ni steg för steg!
Därför borde alla företag satsa på Storytelling! [Exempel]
Storytelling är utan tvekan ett av vår tids största trendord! Men hur gör du egentligen för att använda storytelling för att marknadsföra ert företag? Här kommer en genomgång!
Därför behöver ni en social media-policy för företagets anställda [Steg-För-Steg]
Gränsen mellan företag och anställda flyter ihop mer och mer. Fler och fler vågar låta de anställda i företagen bli ansiktena utåt, genom de sociala mediekanalerna – och det finns många fördelar! Men det är viktigt att inte missa det första steget…
7 Trender inom Content Marketing 2018 [innehållsmarknadsföring]
Svenska företag ligger i botten i Norden när det gäller att använda content marketing i sin marknadsföring. En undersökning från Spoon Agency visar att bara 67% av svenska (medelstora och stora B2B) företag utnyttjar den enorma styrkan i innehållsmarknadsföring, gentemot 84% i exempelvis Finland.
Vi tror att 2018 kommer bli ett otroligt intressant år för alla som sysslar med content marketing. För visst är det så att om man ligger på botten så finns det bara ett håll att gå – uppåt!
Här är några trender som vi tror (och hoppas) kommer att slå under nästa år.
Linkedin företagssida – hur du lägger till fler administratörer
Den absolut viktigaste anledningen till att ha mer än en administratör på Linkedin företagssida är att undvika problem då administratören slutar. Här är en superenkel steg-för-steg guide för hur du lägger till en eller flera administratörer på din LinkedIn företagssida.
Är ni ett Mänskligt Företag?
Ett företag som är mänskligt har mycket större chans att knyta starka band med sina kunder. Här är fyra sätt att förmänskliga ert företag (det råkar även vara 4 väldigt viktiga delar när det kommer till content marketing)!
Skapa Linkedin företagssida – så gör du [steg-för-steg guide]
Att starta en företagssida på Linkedin är inte så särskilt svårt att göra. Följ vår steg-för-steg guide och lägg enkelt till en företagssida från din privata Linkedin-profil.
Återanvänd content – slipp extrajobb men få hela effekten!
Det dummaste ni kan göra (nåja, kanske inte DET dummaste) är att hela tiden publicera NYTT content. Genom att återanvända era mest lästa inlägg eller sedda videos kan ni nå ut till en helt ny grupp med potentiella kunder!
Typer av content: Webinar
Första delen i vår serie om olika sorters innehåll/content tillägnar vi webinaret! Att tala eller föreläsa inför en grupp människor är ett av de äldsta sätten att utbilda, inspirera och skapa förändring!
UTM-taggning – så här får du reda på vilka sociala mediekampanjer som funkar!
Ett av de mest effektiva sätten att vara säker på vilka av era marknadsföringspengar som ger mest tillbaka, är att UTM-tagga era sociala mediekampanjer. Här går vi igenom allt du behöver veta för att komma igång!
Skall du förändra eller bygga en ny hemsida? Glöm inte 301!
Lär dig hur en 301 redirect fungerar innan du förändrar eller bygger en ny hemsida – så slipper ni att förlora massvis med trafik!
Att lyckas med sökmotoroptimering (SEO)
Google tittar idag mer på de mjukare värdena då det gäller vilka sidor som kommer högt upp på sökningar och ställer inte längre så höga tekniska krav på oss som bygger hemsidor. Så här lyckas du med din SEO!
6 anledningar varför er content marketing inte funkar
Content marketing ÄR ett väldigt effektivt sätt att bygga förtroende och öka försäljningen. Men det finns många fallgropar, och om man inte passar sig kan de göra att alla investerad pengar och timmar är helt förgäves. Om ni just nu inte ser den effekt ni hoppades på, försök lista ut varför det inte fungerat hittills innan ni tar en annan riktning.
Här är några anledningar till att er innehållsmarknadsföring bombar!
Befound AB
info@befound.se
Gustavsgatan 21
216 11 Limhamn
Pontus Österlin
pontus@befound.se
0705-56 66 64
Bankgiro 288-9756
Priser anges exkl. moms