Automatisera Marknadsföringen med Mailchimp

Hinner du inte med allt du borde?

Om du är som de flesta andra entreprenörer och marknadsförare, så består en stor del av din arbetsvecka av att släcka bränder. Känner du igen det?

Vare sig du arbetar på ett större företag med avdelningar för både marknadsföring och sälj, eller om du jobbar själv eller i en liten organisation där flera gör allt – verkar det aldrig finnas tid nog för att ta nå ut till fler i målgruppen, sköta införsäljningen och ta hand om de som redan är kunder.

Men tänk om delar av det arbetet kunde skötas helt automatisk? Utan att någon behövde lyfta ett finger.

Kursinnehåll:

Så bygger du en kraftfull strategi från grunden

COMING SOON!
3

 

  • Vad kan du förvänta dig av en "bra" mailinglista?
  • Förstå dina kunders resa
  • Visualisera med Funnelytics
  • Så segmenterar du smart och effektivt
  • Bygg separata automatiska mailsekvenser för olika målgrupper
  • Så lägger du till prenumeranter i grupper "i smyg"
  • Rätt formulär på rätt blogginlägg
  • Använd Survey och Polls för att segmentera
  • Använd taggar för att sätta igång automationer manellt

Att skapa omtyckt innehåll

COMING SOON!
3

 

  • Vad är ett bra mail?
  • Därför vill du att folk skall avprenumerera!
  • 80/20-regeln för mailmarknadsföring
  • Hur ofta skall du skicka mail?
  • Kostsamma misstag för mailmarknadsförare
  • Hur viktig är designen?
  • Ämnesrad - den viktigaste delen av mailet
  • Att skriva bra innehåll
  • Använd *MERGE*-taggar för att skapa personliga mail
  • Att använda bilder i mail
  • Video och email - en perfekt kombination
  • Att bygga en säljande autosekvens

Analysera och förbättra

COMING SOON!
3
 

  • Därför bör du analysera
  • Så använder du A/B-testning
  • Så läser och använder du Mailchimps rapporter
  • Analysera via Google Analytics
  • UTM-taggning - vad det är och hur du gör
  • Ladda ner en rapport & få tillgång till all data

Vad är Automation Marketing?

Från det att en person stöter på ditt företag för första gången tills det att hon gör ett köp, gör hon en mental resa. Det finns frågor och behov som du måste beröra, och framför allt måste du bygga tillräckligt med förtroende för ditt företaget innan hon lämnar över sina pengar för en tjänst eller produkt.

Även om varje person är sin egen individ, är många av de frågorna och behoven samma. Om du skulle ta ett steg tillbaka från din brandsläckning, har du möjlighet att fundera igenom och förstå vem din kund faktiskt är.

När du vet det, kan du bygga processer och ta hjälp av olika verktyg för att ta din kund genom sin resa mot köp, utan att du behöver involvera dig i varje steg på vägen.

Det bästa automatiska verktyget? E-Mail!

Va? Hur kan något som är nästan lika gammalt som hjulet (nåja…) vara det bästa verktyget idag, när alla är på sociala medier och uppe i molnet?

En mailinglista har många fördelar jämfört med sociala medier. Tack vare att alla som är med på listan har gett dig tillåtelse att prata med dem, är de mer intresserade av att höra vad du har att säga.

Av samma anledning har mail ibland 10x högre konverteringsgrad än exempelvis Facebook.

Dessutom äger du din lista. På Facebook, Instagram och LinkedIn ”lånar” du bara en liten plats för ditt företag, och du vet aldrig vad som kommer att hända på plattformen imorgon, om en månad eller om ett år.

En mailinglista är din, och du har full kontroll över den.

Vem är den här e-kursen för?

I den här kursen lär jag dig hur du bygger upp en automatiserad marknadsföring med hjälp av Mailchimp. Mailchimp är ett kraftfullt verktyg som ger dig möjlighet att samla på dig mailadresser och skicka ut automatiska mail och mailsekvenser (och väldigt mycket mer).

Den här webbaserade kursen passar perfekt om du vill:

  • Få mer tid över, istället för att släcka bränder
  • Öka försäljning/konvertering
  • Bygga fler och starkare relationer med kunder

Om du just nu inte använder något mailsystem, eller redan har ett konto på Mailchimp och vill veta hur du utnyttjar kraften hos det maximalt – så är den här kursen för dig.

Köp kursen till introduktionspris!

Just nu består kursen av nästan 4 timmars videomaterial, men kommer kontinuerligt att uppdateras med flera timmar till.

Om du köper kursen nu, får du den till ett introduktionspris OCH du kommer att få tillgång till alla framtida uppdateringar som görs.

Köp e-kursen nu

Köp vår e-kurs: Automatisera Marknadsföringen med Mailchimp till introduktionspris, 800 kr  istället för 1600 kr (exkl moms).

Med 100% Nöjdhetsgaranti*

*100% Nöjdhetsgaranti, såklart.

Vi vill att alla vi utbildar skall vara helt nöjda!

Om du inte känner att du fått ut minst det du förväntade dig av kursen, kommer vi göra allt för att du skall bli nöjd.

Om vi inte lyckas betalar vi tillbaka hela summan.

Här är några gratis smakprov ur kursen

Här kan du se lektion 1, 2, 3 och 21 från kursen. Gillar du det du ser så är det väl läge att köpa kursen, särskilt nu när du får den till halva priset?


INTRODUKTION: Varför automatisera marknadsföringen?

 


INTRODUKTION: Varför marknadsföring med emai?

 


INTRODUKTION: Varför använda dig av Mailchimp?

 


FÖRSTÅ GRUPPER, SEGMENT & TAGGAR: Så skapar du ett segment

Befound AB
info@befound.se

Anckargripsgatan 3
211 19 Malmö

Jens Lennartsson
jens@befound.se
0705-56 40 82

Pontus Österlin
pontus@befound.se
0705-56 66 64


12 december 14.00 // Begränsat antal platser

Få första lektionen direkt, signa upp med din mail här: