Content marketing för företag

En workshop med alla verktyg ni behöver för er innehållsmarknadsföring!

 

BOKA NU

Marknadsföring som når fram

Det känns som att många företag tror, att det enda sättet att höras på är att skruva upp megafonen på max, skrika så högt det går och hoppas att någon får upp intresset.​

Vi tycker inte den sortens marknadsföring varken är rolig att utföra eller effektiv över huvud taget.​

Istället vill vi verkligen försöka förstå vem våra kunder är, och använda den kunskapen för att ge dem något som gör deras liv bättre, roligare eller mer intressant. ​

Då förstår de att vi faktiskt bryr oss om dem, och vill mer än gärna fortsätta hålla kontakten. Utan att vi hela tiden behöver skrika på dem med megafon.​

I vår workshop vill vi lära ut hur ni kan göra samma sak!

Vad är de vanligaste problemen för företag som vill marknadsföra sig idag?

Dessa är de vanligaste svaren vi fått när vi ställt frågan ”Vad är din största frustration i er marknadsföring just nu?” till kursdeltagare, våra nyhetsbrevsprenumeranter och våra workshopdeltagare.​

De har legat till grund när vi tagit fram vår content marketingworkshop och tack vare det kan vi lära ut de absolut viktigaste verktygen under en dag!

”Tiden räcker inte till!”​

Den största anledningen till att du känner att du inte hinner med marknadsföringen är oftast att ni saknar en konkret strategi. Den behöver innehålla vad och när du skall publicera, och vem som är ansvarig för varje del.

”Hur gör vi för att skapa intressant content regelbundet?”

Om du har svårt att komma på tillräckligt mycket ideér för ert content – eller om det känns som att ni upprepar er – har ni inte lärt känna era kunder tillräckligt bra. Vad är deras problem, intressen och behov?

”Hur ökar vi medarbetarengagemanget?”

Engagemang från följare är viktigt, men lika viktigt är det att få med alla medarbetare. Hur kan ni visa för alla medarbetare vilken nytta ni faktiskt gör för era kunder, och hur alla på företaget behövs för att det skall hända?

”Hur vet vi vilka sociala plattformar vi skall använda?”

Förutom att finnas på de ställen där era kunder finns, kan det vara smart att finnas på de plattformar era konkurrenter INTE finns. På det sättet har ni färre att tävla mot, och större chans att hjälpa fler kunder!

Några av de företag som genomfört vår content marketing workshop

Allt ni behöver för att komma igång på en dag!

Vår workshop gör vi tillsammans hos er, gärna med så många deltagare som möjligt!

Förutom att ta fram en konkret strategi som ni kan sätta i verket redan imorgon, fungerar workshopen som en kick-off, där ni får med alla på samma håll.

Steg-för-steg

Vi börjar från rätt håll, och går igenom alla steg som behövs för att maximera effekten med er content marketingsatsning.

Utbildande & hands-on

Vi utgår från er och er kund, och tar fram en konkret strategi som är skräddarsydd för er.​

Konkreta verktyg

Ni lär er hur och varför ni skall använda verktygen, så att ni kan göra samma arbete själva i framtiden.

Passar workshopen ert företag?

Al​la företag kan använda sig av content marketing, men vår workshop är inte för alla.

Vi har tagit fram den för att hjälpa företag som vill komma igång snabbt med att bygga starkare relationer med sina nuvarande och framtida kunder.​

Workshopen är till för företag som vill vara mer mänskliga, och lära sig de konkreta verktygen som gör att ni kan skapa nyttigt och äkta innehåll – på ett så effektivt sätt som möjligt.​

Helt enkelt; om ni vill komma igång snabbt med ärlig och genuin innehållsmarknadsföring – då passar den här workshopen er.

Hur fungerar workshopen?

När vi bokat en dag som passar, kommer vi till er​. Inget material behövs förberedas, utan vi kör igång direkt.​

När vi är klara, är ni med största sannolikhet helt utmattade. Men efter en natts sömn, kommer ni tillbaka till jobbet med en rykande färsk content marketing-strategi som ni kan börja använda direkt.​

Om ni vill, har vi alla möjligheter att arbeta tillsammans för att starta upp satsningen tillsammans under så lång tid som ni vill.

Fördelar med workshop​

Att hålla en workshop innebär bland annat att man kan konsumera en hutlös mängd post-it lappar. Visste du att det finns postitlappar stora som valaffischer? Men det finns många andra fördelar med att köra en workshop i företaget!

Demokratiskt​

En annan fördel är att alla inom organisationen (som vill vara med) kan komma till tals. Det innebär att vi kan vaska fram guldkorn som annars aldrig hade hittats om var och en arbetat på sin egen kammare.

Högt tempo​

Vi arbetar fram konkreta saker och planer under dagen som vi tar beslut om med en gång. Detta säkerställer att ni får så kort startsträcka som möjligt i ert fortsatta content marketing arbete.

Ni kan använda det vi kommer fram till för att köra igång dagen efter!

Massor med idéer​

Kreativitet är att uppfinna, experimentera, växa, ta risker, bryta regler, göra misstag och ha roligt. Ni lär er alla verktyg och processer som behövs för att fortsätta jobba effektivt och målmedvetet efter workshopen.

”Workshoppen ledde fram till konkreta verktyg som gjorde att vi enkelt kunde sätta vår strategi.”

Ann-Sofie Peterson Kommunikationschef på Länsförsäkringar Halland

Snabbkoll på innehållet i workshopen

Hela innehållet och pris hittar du i PDFen som går att ladda ner här under!

WORKSHOP

Hålls på plats hos er – eller annan lämplig lokal. Det bästa är om alla som är inblandade i er marknadsföring deltar, då det ofta blir som en kick-off och nystart!

OM ER – Vilka är ni? Hur skall ni prata? Hur kan ni bli ”experten” inom ert område?​

OM ER KUND – Vad har hen för problem och intressen? Hur ser kundens resa ut? Kan ni skapa relevant content?

OM PROCESSEN – Vilka verktyg är bäst? Hur mycket tid tar det? Hur analyserar ni och mäter framgång?

WORKSHOP

Hålls på plats hos er – eller annan lämplig lokal. Det bästa är om alla som är inblandade i er marknadsföring deltar, då det ofta blir som en kick-off och nystart!

OM ER – Vilka är ni? Hur skall ni prata? Hur kan ni bli ”experten” inom ert område?​

OM ER KUND – Vad har hen för problem och intressen? Hur ser kundens resa ut? Kan ni skapa relevant content?

OM PROCESSEN – Vilka verktyg är bäst? Hur mycket tid tar det? Hur analyserar ni och mäter framgång?

UPGRADE 1 – FÖRBEREDELSER

För att vara några steg före redan innan vi skjuter av startpistolen, kan vi på Befound sondera terrängen och undersöka nuläget för er. Ni får ett dokument innan workshopdagen, där ni kan se vad andra gör!

VAD GÖR ANDRA – Vilken typ av innehåll görs i er bransch redan och vad saknas som ni kan göra till ert eget?​

VAD GÖR NI – Vi går igenom era befintliga kanaler och analyserar er ”känsla” idag.

VILKA GENVÄGAR FINNS – Vad finns för befintligt innehåll hos er redan nu och finns det influencers ni kan använda?

UPGRADE 1 – FÖRBEREDELSER

För att vara några steg före redan innan vi skjuter av startpistolen, kan vi på Befound sondera terrängen och undersöka nuläget för er. Ni får ett dokument innan workshopdagen, där ni kan se vad andra gör!

VAD GÖR ANDRA – Vilken typ av innehåll görs i er bransch redan och vad saknas som ni kan göra till ert eget?​

VAD GÖR NI – Vi går igenom era befintliga kanaler och analyserar er ”känsla” idag.

VILKA GENVÄGAR FINNS – Vad finns för befintligt innehåll hos er redan nu och finns det influencers ni kan använda?

UPGRADE 2 – UPPFÖLJNING

Ni kommer ha en färdig och konkret plan efter avslutad workshop, men för extra trygghet har vi en Upgrade där vi ser till att ni inte missar nåt viktigt på vägen.

ANALYS OCH FÖRBÄTTRING – Vi ställer in Google Analytics och säkertställer att ni är på rätt väg med er satsning.

VERKTYG – Vi hjälper er att ställa in de verktyg ni valt för projektledning och/eller delning av ert innehåll.

COACHNINGSMÖTEN – Vi återkopplar under tre tillfällen och kommer med konkreta förslag vad ni kan förbättra.

UPGRADE 2 – UPPFÖLJNING

Ni kommer ha en färdig och konkret plan efter avslutad workshop, men för extra trygghet har vi en Upgrade där vi ser till att ni inte missar nåt viktigt på vägen.

ANALYS OCH FÖRBÄTTRING – Vi ställer in Google Analytics och säkertställer att ni är på rätt väg med er satsning.

VERKTYG – Vi hjälper er att ställa in de verktyg ni valt för projektledning och/eller delning av ert innehåll.

COACHNINGSMÖTEN – Vi återkopplar under tre tillfällen och kommer med konkreta förslag vad ni kan förbättra.

Pris från 18.000 kr

Se alla priser i pdf nedan

Vill du veta exakt vad workshopen innehåller?

Ladda ner vår glassiga PDF som listar allt som workshopen innehåller plus alla priser. Skriv in ditt förnamn och epostadress, så kommer den som ett brev på posten! Fast inte per post utan till din e-mail alltså. Och snabbare än ett brev på posten, egentligen…

Va, har du fortfarande inte bestämt dig?

​Så här tyckte andra om vår workshop

”Dagen hjälpte oss att snabbt komma vidare…”

Målgrupp och tankar kring nya kanaler har funnits hos oss sedan tidigare. Nu fick vi fram ett arbetssätt om hur vi ska jobba.​

Elias Tilander Webb och marknadskommunikatör på Länsförsäkringar Halland

”En blandning av information och interaktion mellan oss.”

Det håller ångan uppe och känslan att vi redan är på tåget och anammar det vi kommer fram till. ​

Lena Hertz-Seling Admin coordinator Marketing & Patient communications på Biogen

”…sista steget hjälpte oss att sätta igång med något konkret.​”

Det bästa var spelplanen, den gjorde det väldigt enkelt att koppla ihop de olika övningarna, lättöverskådlig och enkelt att förstå och hjälper oss att jobba vidare på egen hand.

Malin Lindvall Order & marknad på Midbec

Har du kommit fram till att denna workshop är rätt för er?

Är inte workshopformatet det bästa för er?

Hör av dig så berättar jag hur vi kan jobba tillsammans på andra sätt.

Om mig; Jens Lennartsson

Jag älskar möten med människor. Att lära sig av varandra, och försöka hitta små och stora sätt att samarbeta. ​

Jag har jobbat som dokumentärfotograf, reseskribent, bloggare och marknadsförare under mer än 10 år.

 

Ring: 0705-56 66 64

Om oss; Befound​

Vi vill arbeta på ett sätt som gör våra liv bättre och vi vill hjälpa våra kunder göra detsamma.
Detta är vad content marketing handlar om.

Att göra sina kunders liv bättre på något sätt.​

Content marketing workshopen är vårt sätt att dela med oss av vår kunskap så att ni ska kunna göra livet bättre för er och era kunder.

Svar på vanliga frågor

Måste vi hålla workshopen hos oss?

Vi har ingen bra lokal för detta…​ Nej, det är inget krav. Tvärtom kan det vara bra att ni låter oss ordna med en lokal nära er som vi kan hålla workshopen i. Då kommer ni från arbetsplatsen och kan få lite lugn och ro samt förhoppningsvis extra energi och kreativitet. Vi tar reda på vad som finns nära er och sköter allting åt er (såvida ni inte själv vill ordna något förstås).

Behöver vi förbereda något innan workshopen?

Nä, inte för själva workshopen. Men däremot är det ju bra om ni skaffar fika, till våra fikapauser och bestämmer vad vi ska ha för lunch (gärna veganskt).

Kan vi komplettera med Upgrade 2 efter workshopen?

Det är perfekt ifall ni känner att ni vill ha lite mer koll och behöver analys och kanske några förbättringsförslag, uppstart av verktyg och även uppföljande coachningsmöten. Tänk bara på att priset för våra Upgrades är rabatterade när du köper dom tillsammans med workshopen.

Kan Befound hjälpa oss effektivisera vårt contentarbete?

You bet! Vi gör inte bara en översyn av ert befintliga content och kommer med förslag hur ni kan återanvända det. Vi tipsar samtidigt om hur ni kan lägga upp rutiner för ett effektivare arbetssätt.

Kan ni vara mitt bollplank?

Naturligtvis kan vi vara det. Det är inget ovanligt att man är ensam i sin roll på företaget. Men då kan det vara tryggt att veta att vi finns. Kanske är så att ni bara behöver någon att bolla idéer med eller stämma av så att ni gör rätt. Slå oss en signal, vetja. Ingen lämnas vind för våg efter att ha avslutat vår workshop.

Vad händer efter workshoppen?

Det är alltid skönt att få lite support i alla fall till en början. Och oavsett hur väl förberedda ni är på er kommande content marketing satsning och även om ni har en konkrekt plan att följa så kan det kännas lite tryggare med någon erfaren som hjälper till lite under vägen. Se oss som någon att hålla i handen.

Låter det intressant?

Här är nästa steg du kan ta:

Boka nu

Känner du att detta är rätt för er kan du välja ett datum som passar er (från ett antal datum som passar oss) att vi håller workshopen.

Få broschyr

Ge oss din mailadress så skickar vi komplett genomgång av vad vår workshop och våra upgrades innehåller samt vad allt kostar.

Ring oss

Om du veta mer om vår content marketing workshop och vill prata med en Homo Sapiens innan du bokar. Det är Jens du pratar med då.

Maila Jens

Skicka iväg ett mail till jens med dina frågor så kontaktar han dig för att diskutera din situation.

Befound AB
info@befound.se

Gustavsgatan 21
216 11 Limhamn

Pontus Österlin
pontus@befound.se
0705-56 66 64

Org.nr 559054-1966
Bankgiro 288-9756
Priser anges exkl. moms


12 december 14.00 // Begränsat antal platser