60 typer av content som får er att stå ut från konkurrenterna
En bra taktik när du vill att din content marketing skall ha en större chans att slå igenom bruset, är att göra något som dina konkurrenter inte gör. Det låter kanske självklart för dig, men väldigt många pumpar ut precis samma sak som alla andra. Därför är det smart...
Använd Sponsrade Inlägg För Att Boosta Er Content Marketing
Inom klassisk marknadsföring spenderas ibland enorma summor på annonser och reklamfilmer och andra produktioner. Content marketing å andra sidan, bygger – förutsatt att den planeras och genomförs på en bra sätt – inte bara en större utan även starkare och mer lojal kundkrets.
Men innehållsmarknadsföring är ett maraton, snarare än en sprint. Det kan dröja innan resultat börjar synas. Det finns dock ett hjälpmedel som som kan ge ert innehåll – och försäljning – en rejäl boost, även om ni inte har speciellt många följare än.
Så här skriver du en content marketingstrategi – som lyckas
Ni har 538% större chans att lyckas med er innehållsmarknadsföring om ni har en konkret och nerskriven content marketing-strategi! Så här gör ni steg för steg!
7 Trender inom Content Marketing 2018 [innehållsmarknadsföring]
Svenska företag ligger i botten i Norden när det gäller att använda content marketing i sin marknadsföring. En undersökning från Spoon Agency visar att bara 67% av svenska (medelstora och stora B2B) företag utnyttjar den enorma styrkan i innehållsmarknadsföring, gentemot 84% i exempelvis Finland.
Vi tror att 2018 kommer bli ett otroligt intressant år för alla som sysslar med content marketing. För visst är det så att om man ligger på botten så finns det bara ett håll att gå – uppåt!
Här är några trender som vi tror (och hoppas) kommer att slå under nästa år.
Återanvänd content – slipp extrajobb men få hela effekten!
Det dummaste ni kan göra (nåja, kanske inte DET dummaste) är att hela tiden publicera NYTT content. Genom att återanvända era mest lästa inlägg eller sedda videos kan ni nå ut till en helt ny grupp med potentiella kunder!
Typer av content: Webinar
Första delen i vår serie om olika sorters innehåll/content tillägnar vi webinaret! Att tala eller föreläsa inför en grupp människor är ett av de äldsta sätten att utbilda, inspirera och skapa förändring!
6 anledningar varför er content marketing inte funkar
Content marketing ÄR ett väldigt effektivt sätt att bygga förtroende och öka försäljningen. Men det finns många fallgropar, och om man inte passar sig kan de göra att alla investerad pengar och timmar är helt förgäves. Om ni just nu inte ser den effekt ni hoppades på, försök lista ut varför det inte fungerat hittills innan ni tar en annan riktning.
Här är några anledningar till att er innehållsmarknadsföring bombar!
Befound AB
info@befound.se
Gustavsgatan 21
216 11 Limhamn
Pontus Österlin
pontus@befound.se
0705-56 66 64
Bankgiro 288-9756
Priser anges exkl. moms