Automatisera Marknadsföringen med Mailchimp

Från 390 kr/mån

Email Automation från grunden

Hinner du inte med allt du borde?

Om du är som de flesta andra entreprenörer och marknadsförare, så består en stor del av din arbetsvecka av att släcka bränder. Känner du igen det?

Vare sig du arbetar på ett större företag med avdelningar för både marknadsföring och sälj, eller om du jobbar själv eller i en liten organisation där flera gör allt – verkar det aldrig finnas tid nog för att ta nå ut till fler i målgruppen, sköta införsäljningen och ta hand om de som redan är kunder.

Men tänk om delar av det arbetet kunde skötas helt automatisk? Utan att någon behövde lyfta ett finger.

Jens Lennartsson
Content och Brand Manager på Befound

Det är jag som gjort Hur du automatiserar marknadsföringen med Mailchimp.

Fickbyråns fenomenala filmlista främjar förståelse

Du kan se halv längd av filmerna. Blir du sugen att se full längd av våra PLUSfilmer (vilket vi hoppas) så får du skapa dig ett betalkonto här här hos Fickbyrån.

Fickbyråns Hur du automatiserar marknadsföringen med Mailchimp

Varför ska du se dessa filmer?

Du kommer lära dig hur du bygger upp en automatiserad marknadsföring med hjälp av Mailchimp. Mailchimp är ett kraftfullt verktyg som ger dig möjlighet att samla på dig mailadresser och skicka ut automatiska mail och mailsekvenser (och väldigt mycket mer).

Perfekt om du vill:

  • Få mer tid över, istället för att släcka bränder
  • Öka försäljning/konvertering
  • Bygga fler och starkare relationer med kunder

Vad är Automation Marketing?

Från det att en person stöter på ditt företag för första gången tills det att hon gör ett köp, gör hon en mental resa. Det finns frågor och behov som du måste beröra, och framför allt måste du bygga tillräckligt med förtroende för ditt företaget innan hon lämnar över sina pengar för en tjänst eller produkt.

Även om varje person är sin egen individ, är många av de frågorna och behoven samma. Om du skulle ta ett steg tillbaka från din brandsläckning, har du möjlighet att fundera igenom och förstå vem din kund faktiskt är.

När du vet det, kan du bygga processer och ta hjälp av olika verktyg för att ta din kund genom sin resa mot köp, utan att du behöver involvera dig i varje steg på vägen.

Det bästa automatiska verktyget? E-Mail!

Va? Hur kan något som är nästan lika gammalt som hjulet (nåja…) vara det bästa verktyget idag, när alla är på sociala medier och uppe i molnet?

En mailinglista har många fördelar jämfört med sociala medier. Tack vare att alla som är med på listan har gett dig tillåtelse att prata med dem, är de mer intresserade av att höra vad du har att säga.

Av samma anledning har mail ibland 10x högre konverteringsgrad än exempelvis Facebook.

Dessutom äger du din lista. På Facebook, Instagram och LinkedIn ”lånar” du bara en liten plats för ditt företag, och du vet aldrig vad som kommer att hända på plattformen imorgon, om en månad eller om ett år.

En mailinglista är din, och du har full kontroll över den.


    12 december 14.00 // Begränsat antal platser